ایجاد فن‌ راه در دانشگاه علم و صنعت ایران به منظور تبدیل ایده‌ دانشجویان به محصول

 | تاریخ ارسال: 1393/10/22 | 

  ایجاد فن‌ راه در دانشگاه علم و صنعت ایران به منظور تبدیل ایده‌ دانشجویان به محصول

  دکتر امیرحسین دوایی مرکزی ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران گفت:‌ درحال حاضر فن‌ راهی به صورت پایلوت در دانشگاه علم و صنعت ایران شکل گرفته و این فن ‌راه، مجموعه فضای مجهزی است که طی آن دانشجویان تحت نظر یک استاد به مدت دو یا سه ماه در آنجا مستقر می‌شوند و ایده‌ های خود را به مرحله محصول می‌ رسانند .

AWT IMAGE

  وی با بیان اینکه چهار ایستگاه خلاقیت برای ارائه خدمات در اطراف این فن‌ راه‌ ایجاد شده است، افزود: یکی از این ایستگاه‌ ها، بازارچه فناوری است که طی آن تجهیزات مورد نیاز دانشجویان از داخل و یا خارج از دانشگاه تهیه و در اختیارشان قرار می‌ گیرد و سرویس مناسبی را برای استاد و دانشجو فراهم می‌ کند .

  دکتر دوایی مرکزی کارگاه یا آزمایشگاه نمونه‌ سازی سریع را یکی دیگر از ایستگاه ‌های خلاقیت در کنار فن ‌راه‌ عنوان کرد و گفت:‌ در این راستا با تعدادی از شرکت های بیرون دانشگاه قراردادهایی منعقد شده است تا در این کارگاه ‌ها مستقر و در فرآیند ساخت نمونه به دانشجویان و اساتید کمک ‌کنند.

  رییس پژوهشگاه علم و صنعت ایران، دفتر مشاوره فنی و اقتصادی را از دیگر ایستگاه ‌های ارائه خدمات به فن‌ راه‌ عنوان کرد و گفت: این دفتر در زمینه مباحث اقتصادی و بیمه و غیره، مشاوره‌ هایی را به دانشجویان فعال در فن ‌راه‌ ارائه می‌ کند.

  وی فن ‌راه‌ و مجموعه ایستگاه‌ های خلاقیتی کنار آن را فضایی دانست که دانشجویان می ‌توانند با استفاده از تجهیزاتی که در اختیارشان قرار گرفته است به صورت کوتاه مدت تحت نظر یک استاد ایده خود را به محصول تبدیل کنند.

  به گفته معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران، ایده از سوی استاد و تیم ‌های دانشجویی اعلام می‌ شود و پس از بررسی به مدت دو یا سه ماه فضای فن ‌راه در اختیار متقاضیان قرار می‌ گیرد و افراد به کمک این فن‌ راه می‌ توانند علاوه بر انجام یک کار گروهی، کاندیدای خوبی برای حضور در مراکز رشد دانشگاه نیز باشند.

 


دفعات مشاهده: 19463 بار   |   دفعات چاپ: 2627 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

  تمامی حقوق برای دانشگاه علم و صنعت ایران محفوظ است.